case study
Nieuw hoofdkantoor voor Asics in Hoofddorp








In 2019 heeft ASICS haar nieuwe Europese hoofdkantoor in Hoofddorp in gebruik genomen. Het gebouw heeft een unieke uitstraling en zet ASICS op de kaart op het gebied van innovatie en duurzaamheid. In lijn met ASICS’ visie ‘a Sound Mind in a Sound Body’ ontwikkelden Powerhouse Company en CBRE in co-creatie een dynamische, gezonde werkomgeving voor het Japanse merk.
Het nieuwe hoofdkantoor is een showcase voor alle Europese kantoren van ASICS. Het gebouw en de inrichting zijn gebaseerd op de traditionele Japanse architectuur en de visie om een efficiënte, herkenbare en gezonde werkomgeving te creëren.
Het nieuwe hoofdkantoor is een showcase voor alle Europese kantoren van ASICS. Het gebouw en de inrichting zijn gebaseerd op de traditionele Japanse architectuur en de visie om een efficiënte, herkenbare en gezonde werkomgeving te creëren.
De co-creatie met Powerhouse tijdens het ontwerpproces heeft ervoor gezorgd dat gebouw, interieur en gebruik perfect met elkaar in lijn staan.
De glazen showrooms in het midden van het gebouw zorgen ervoor dat bezoekers direct in contact staan met het merk ASICS. Met de juiste balans en grote variatie in type werkplekken faciliteert het kantoor zowel een traditionele kantooromgeving als focusruimtes, open zones en flexibele aanlandplaatsen. Er is een perfecte combinatie in de dynamiek van het gebouw en de rustige uitstraling van het interieur ontstaan. De snelheid van het sportmerk zelf vertaalt zich in de indeling waarbij de vides zorgen voor veel beweging en voor een speelse variatie van de werkvloeren onderling. Het rustige interieur met lichte kleuren en materialen, zoals bamboe en grafische vormgeving op wanden in vergaderruimtes, benadrukt subtiel de Japanse herkomst van het bedrijf.
ASICS is met de inrichting van het nieuwe kantoor haar tijd ruim vooruit. Het merk biedt hier een optimale, gezonde werkomgeving. Onder het motto ‘a Sound Mind in a Sound Body’ worden medewerkers gestimuleerd om een bezoek te brengen aan een van de in-house sport faciliteiten. Ook de LEED en WELL Gold certificering van het gebouw en het kantoor ondersteunen deze gezonde filosofie.
ASICS is met de inrichting van het nieuwe kantoor haar tijd ruim vooruit. Het merk biedt hier een optimale, gezonde werkomgeving. Onder het motto ‘a Sound Mind in a Sound Body’ worden medewerkers gestimuleerd om een bezoek te brengen aan een van de in-house sport faciliteiten. Ook de LEED en WELL Gold certificering van het gebouw en het kantoor ondersteunen deze gezonde filosofie.
Ik ben erg trots op het harmonische resultaat en om te zien dat het kantoor ook echt gebruikt wordt zoals het is bedoeld.
Gerelateerde diensten
Bespaar op je kosten voor gas, water en stroom, en implementeer verduurzamingsoplossingen met behulp van onze wereldwijde deskundigen, supplychain-par...
Met het ontwikkelen van een duurzaamheidsstrategie voor jouw vastgoed verbeter je de behoeften van zakelijke gebruikers en investeerders.
Ontwerp ruimtes die passen bij je visie, merk en cultuur. Verbind mensen met elkaar én hun omgeving.
De juiste werkplek verbindt collega's met elkaar, waardoor ze veerkrachtiger zijn en beter samenwerken. Bovendien trek je meer nieuwe talenten aan én ...