Optimaliseren van je huisvestingsportefeuille

 

‘Benutten we onze gebouwen nog optimaal?’

‘Zijn de financiële afwegingen die we maken de juiste?’

Voor organisaties met meerdere locaties zijn het relevante vragen. De wensen van gebruikers veranderen voortdurend, net als de omstandigheden waarbinnen zorginstellingen, logistieke centra en retailers zich bewegen. Wat er ook verandert, huisvesting moet een organisatie in staat stellen om optimaal te presteren. En dus is het verstandig om een huisvestingsportefeuille te analyseren.



Portefeuille analyse

 

Om te beoordelen of verschillende locaties goed functioneren, kijken we allereerst naar de stip aan de horizon van een organisatie? Als we weten wat die is, starten we met een een analyse van de portefeuille. Door de huisvestingsportefeuille naast het organisatiedoel te leggen, maken we inzichtelijk waar kansen liggen. Daarbij letten we op de wensen van medewerkers en gebruikers, reis- en aanrijtijden, markttrends en ontwikkelen op het gebied van duurzaamheid, gezondheid en technologie. Met onze eigen Data360-software maken we de potentie van bestaande en mogelijke nieuwe locaties inzichtelijk.

Van plan naar realisatie



Als de gewenste veranderingen in de portefeuille duidelijk worden, kunnen we natuurlijk ook ondersteuning bieden bij het realiseren van de plannen. We kunnen helpen bij de consolidatie of uitbreidingen van locaties, het voeren onderhandelingen, we nemen desgewenst het contractbeheer op ons en verzorgen het facilitymanagement op de verschillende locaties. Kortom: we doen er alles aan om jullie te helpen meer meer uit jullie huisvestingsportefeuille te halen. 


Consolidatie of uitbreiding van de locaties

 

Voeren van de onderhandelingen, contractbeheer en verzorgen van facilitymanagement