redirect pin user minus plus fax mobile-phone office-phone data envelope globe outlook retail close line-arrow-down solid-triangle-down facebook globe2 google hamburger line-arrow-left solid-triangle-left linkedin wechat play-btn line-arrow-right arrow-right solid-triangle-right search twitter line-arrow-up solid-triangle-up calendar globe-americas globe-apac globe-emea external-link music picture paper pictures play gallery download rss-feed vcard account-loading collection external-link2 internal-link share-link icon-close2

Marketing tijdens corona

Op basis van de maatregelen van het RIVM is het voorlopig niet mogelijk om grootschalige vergunningsevenementen te organiseren. Echter, marketinginzet is juist in deze tijd extreem belangrijk om op het netvlies van de bezoekers te blijven. Denk hierbij aan kleinschalige evenementen, uitdeelacties en focus op online zichtbaarheid.

Casussen

 

Gezichten achter de winkels
Om de consument in deze tijd naar het winkelcentrum te laten komen, is het belangrijk om in te spelen op emotie. Dit kan bijvoorbeeld door de ondernemers van het winkelcentrum in beeld te brengen. Als mensen de gezichten achter de winkels zien, voelen mensen zich meer betrokken en zullen ze sneller geneigd zijn het winkelcentrum te bezoeken. Een voorbeeld is de video van de AaBe Fabriek in Tilburg die via social mediakanalen werd gedeeld.

Persoonlijke benadering
Maatschappelijke acties hebben een positieve invloed op het winkelcentrum. De consument wil zich dan graag identificeren met het winkelcentrum. Dit versterkt de goodwill, wat vaak zorgt voor een groot bereik en een toename in de naamsbekendheid. In de AaBe Fabriek in Tilburg zijn ansichtkaarten met bloemzaadjes afgeleverd bij diverse verzorgingstehuizen in de directe omgeving. De ansichtkaarten waren handgeschreven, om het zo persoonlijk mogelijk te maken. Deze uitdeelactie is door alle verzorgingstehuizen positief ontvangen en gedeeld op hun eigen kanalen.

Samen in Ijburg
In winkelcentrum IJburg draait alles om het WIJ-gevoel. In tijden van Covid-19 is dit gevoel belangrijker dan ooit. Daarom voeren we een campagne waar het WIJ-gevoel in terugkomt, in de huisstijl van het winkelcentrum. De campagne beperkt zich niet tot het winkelcentrum, maar gaat over heel IJburg. Het doel is om de IJburgers samen te brengen en lokaal hun boodschappen te laten doen. Deze campagne bevordert de saamhorigheid en versterkt de ondernemers van het winkelcentrum.

Welcome back
CBRE Property Marketing Retail verzorgt ook communicatiecampagnes rondom het thema ‘welcome back’ en veiligheid. Denk hierbij aan de vormgeving van posters en andere communicatiematerialen zoals video’s. De juiste communicatiematerialen op de juiste plek informeren bezoekers over de richtlijnen en dragen bij aan de bewustwording rondom ‘veilig’, maar vooral ook lokaal winkelen. In deze video bijvoorbeeld staan de ondernemers centraal, waardoor de consument op een positieve wijze worden opgeroepen om fysiek én lokaal te winkelen.

Retail marketing voorbeelden

CBRE Amsterdam
Anthony Fokkerweg 15
1059 CM, Amsterdam
+31 (0)20 626 26 91

Contact

Nadia Achouitar 800x604
Nadia Achouitar
Head of Marketing Property Management Retail
+31 20 626 26 91
+31 61 589 88 60